23 December 2011

KE MANA KITA??

nak dijadikan cerita..ada suatu hari tu yang aku tak ingat tarikhnya..kami se-family pun pergi la majlis tunang anak orang..sedara kitorang jugak laa..so,aku pun ikut je lah mana diorang nak bawak aku kan..sampai-sampai je..kitorang terus masuk dalam..lepas tu makan..agak bosan sebab sedara mara yang lain ramai tak dapat datang..so,lepas tu kitorang pergilah makan..da tuan rumah ajok...kami pon ape lagi..laju jee..lagipun hari tu tak sempat sarap sebab bangun lewat sikit..aku tengok lauk die..pergghh,,sedap beb..kalau la lauk orang kahwin macam tu memey sodap je orang tambah..bankrup terus pengantin baru..haha (apa yang aku nak cite ni sebenarnya?)..

  1. so,lepas makan-makan tu,diorang semua pun get ready nak pergi rumah pihak perempuan..kitorang satu family ni pun ikut la sekali..da tuan rumah ajok..mula-mula perjalanan tu berjalan lancar..tapi,,tiba-tiba bila sampai kat ada traffic light tu,kitorng semua terpisah-pisah..dan yang paling tak sodap tu..family aku ni pun berada dalam group yang terpisah dan tak tau jalan..tapi kitorang jalan jugak...tapi bila da sampai kat kawasan rumah piak perempuan,,tak tau rumah pulak..dan entah macam mana kereta family aku ni boleh terpisah drpd yang lain..lagi sesat ,,tapi sesat dekat tempat yang kitorang biasa lalu..puncanya sebab tak tau rumah..yang lain tu pun satu..bukan nya nak tunggu lak tu..hmmm
lepas pusing 2 kali tapi tak jumpa jugak..kitorang pun ambil keputusan nak balik setelah aku berkata "tak pe lah..tak payah la cari lagi..kalau kita tak ada pun bukannya orang tu tak bertunang"...so,semua sepakat nak balik..tapi bila sampai dekat ada simpang empat tu..atuk aku pun kata tak jadi balik..maka kami pun melencong ke melaka..atau lebih tepat lagi..MASJID SELAT,MELAKA..aku memang suka pergi sana...walaupun tak ada pape sangat dekat sana..tapi panorama tempat tu memang tenang je..nak-nak dekat dengan laut...oh! sepoi-sepoi bahasa anginnya..haha


cantik sangat masjid tu..

 alfian tembam..tapi lari laju wooo..haha


tutup mata tu bukan sebab apa pun..terlampau asyik dengan keindahan burung-burung terbang melintasi awan..indahnya cipataan allah s.w.t dan binaan manusia yang indah itu pun hasil kebijaksanaan allah s.w.t mencipta otak..tengah feeling la tu konon-konon..haha ;D
lepas tu kami pun pulang..that's all..
saja je nak ambil angin laut..hehe..



akaliliffa142.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

What do you think?